torsdag 15 september 2011

Gulbetor med fårost

Jag älskar att leka med färger - oavsett om det handlar om kläder eller matkompositioner. Förra veckans middag skulle bestå av en röd huvudrätt - fylld paprika i tomatsås. Man kan väl inte ha en röd förrätt också, eller hur? Så innan jag skyndade mig till skogen för att plocka svamp, gick jag till marknaden och köpte underbart vackra gulbetor. Sen komponerade jag följande maträtt. Behöver jag säga att den röjde stor uppskattning? Så stor att jag nyss träffade en av gästerna på samma marknad på jakt efter rödbetor - för att kunna tillaga samma förrätt för sina gäster.
Recept
Skiva gul- eller rödbetorna. Lägg upp på tallriken, dekorera med skivad fårost (jag använder ofta den bulgariska). Lägg på några kalamataoliver, små tomater och persilja. Häll över lite olivolja och hallonbalsamico. Salta och peppra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Besökare

Totalt antal besökare:
Blogg listad på Bloggtoppen.se