torsdag 20 januari 2011

Kycklinglever med lök och äpplen

Snön smälter, den som är kvar är smutsig, sagolandskapet tog slut. Igår vågade jag mig ut på balkongen för att titta om mina äpplen har överlevt i det fina frigolithuset jag byggde åt dem i oktober. Och tänk! Många av dem i den sista banankartongen har klarat sig. Nu måste jag faktiskt ta vara på dem, så jag gjorde äppelmos och en spännande maträtt med kycklinglever.
Recept
75 g smör
1 stor rödlök
450 g kycklinglever
4 äpplen
1 rågad msk smör
salt
svartpeppar
mejram
Stek löken skuren i ringar och äpplena skurna i små tärningar tills de är mjuka. Lägg åt sidan. Stek kycklinglevern (skär i lite mindre bitar), salta, peppra och blanda med löken och äpplena. Smaksätt med 1 rågad msk mejram. Servera med t.ex. ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Besökare

Totalt antal besökare:
Blogg listad på Bloggtoppen.se